marinnyc6.reismee.nl

YMCA

Jippie .... ik zit in New York!! De reis is vlot verlopen, alleen, zoals altijd, was het beredruk op JFK.
Het duurde een tijd voor we zelfs maar de douanehal (en die is behoorlijk groot!) in mochten, want het was er overvol.


Aldaar duurde het ook even voor ik de juiste route naar de 'returning ESTA' had gevonden (speciaal voor NY gangers die al vaker zijn geweest) en daar kreeg ik, net als 80% van de anderen, een groot kruis op mijn biljet.
Dat betekent alsnog in een rij wachten voor een extra check. Maar al met al toch 2x zo snel als alle 'gewone' toeristen, die slingerende rij vorderde maar zeer traag.
De koffer stond inmiddels natuurlijk al klaar. Ik vraag me wel eens af hoe vaak koffers gestolen worden, eigenlijk .... niemand van het personeel checkt ooit of de koffer die je pakt wel van jou is ... ?!



Daarna lekker de subway in en ik voel meteen weer thuis. De E trein is een express en we sjeesen de meeste haltes voorbij.
Ik besluit mijn overstap te doen in Port Authority, dat is een grote halte en ze hebben vast roltrappen. Oh, niet dus, maar wel een hellingbaan waar je al slingerend naar boven en naar beneden kunt met een rollende koffer.
Als je tegenliggers hebt, is het wel even manoeuvreren, dat wel.


Nog 2 haltes naar Columbus Circle en dan ben ik echt in New York. Heerlijk met uitzicht op Central Park. Het heeft geregend vandaag, dus het groen ruikt zalig.
Drie straten naar het noorden en ik ben waar ik wezen moet: de YMCA van Upper West.
Het inchecken gaat supervlot en de lift naar de 13e etage gaat nog sneller. Wow .... meestal zijn hotelliften echte boemeltjes. Ik ben behoorlijk onder de indruk!
Ook van mijn kamer, trouwens, een stuk ruimer dan ik had verwacht en ..... met uitzicht op Central Park!! Wow ....



Even de gedeelde badkamers bekijken. Goh, heel niet slecht. Alle deuren links op deze gang zijn allemaal badkamers:

En dat ziet er van binnen dan zo uit:

Netjes toch?

Poeh, ik begin honger te krijgen. Kom, naar buiten ... het spettert heel licht, maar ik ben er niet minder blij om. Echt genieten, hier ....
Ik overweeg naar mijn geliefde Bryant Park te lopen, maar er komt een donkere wolk aan ... ik duik een zogenaamde subway binnen, dit keer de broodjeszaak.
Ze hebben best lekkere en gezonde dingen vind ik, maar ja, ik loop te zwabberen op mijn benen en merk dat ik zowat te moe ben om een keuze te maken ....
Mijn voornemen vegetarisch te gaan loopt dan ook meteen in de soep .... het wordt spek met kaas en avocadospread en wat tomaten .... nog een cherry coke en dan gauw weer naar buiten.
Dit vond ik een prima plek voor mijn avondeten:

Wat bijgetankt besluit ik nog even boodschappen te doen bij de wholefoods ... ik kijk er mijn ogen uit naar alle gekke dingen, maar ook naar alle prijzen. Gek genoeg zijn blauwe bessen hier juist best goedkoop, terwijl je daar bij AH een fortuin voor betaalt!
Oh, en bij de kassa natuurlijk allerlei lekkers, zoals deze repen. Hele uitdagende smaken! Ik twijfel even, maar zie dan dat 1 reep 8$ kost ... hmmm, dan maar niet ....


Wel koop ik een hyacintenbol in een glas water .... dan gaat mijn kamer lekker ruiken!
Oh, en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat kaplaarzen hier de nieuwste mode zijn! Het moet toch niet gekker worden ... ze zien er niets comfortabel uit. Doe mij maar Skechers, daar hoop ik morgen een paar van te scoren. Die hebben memory foam als voetzool, dat lijkt me wel wat!


Op de terugweg naar de Y lopen een moeder en dochter achter me ruzie te maken. Dochter gaat binnenkort trouwen, maar is niet gecharmeerd van de adviezen van moeders ... die had een idee over iets wat veel simpeler kon.
Dochter schiet uit haar slof en dreigt bij de eerstvolgende suggestie over te stappen op een supersimpele bruiloft in City Hall met een van straat geplukte getuige.


Grinnikend luister ik nog even naar de woordenwisseling tot ik mijn straat weer heb bereikt.
Het is hier een gezellige mix van mensen, jong, oud, zelfs gezinnetjes. Ik ga het hier zeker naar mijn zin hebben!!

Reacties

Reacties

Peter & Ann

Hey Marian, weer leuk om zo 's morgens vroeg je verhalen uit NY te lezen. Het voelt ondertss al heel vertrouwd. En het helpt ook bij het aftellen want binnen 43 dagen is het weer aan ons... Iig wensen we je een goede vakantie en kijken we al uit naar de rest van je NY-stories.

philippe

zoals Peter en Ann al aanhaalde, altijd leuk om je verhaal te lezen voor we nu naar het werk vertrekken.
Druk op de luchthaven!! ja een verlengd weekend voor vele hé maar niet getreurd , jij zit lekker in N-Y . Wij nog even wachten voor we vertrekken. Geniet en vertel ons wat nieuws de komende dagen.
Have Fun

Andre

Hi Marian,
Nog minder dan 2 maanden en dan mogen wij. Ik kan niet wachten. Veel plezier en ik ben zeer benieuwd naar de rest van je avonturen.
Groeten, Andre

Brigitta

Hoi Marian,
Wat leuk dat ik weer mee kan genieten van jouw tripje.
Heb je in Ymca een kamer voor jou alleen? Heb je een foto van de inrichting. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen daar. Ik sla de ymca's altijd over, denkende dat het niks is.
Geniet er maar van daar!
Groejtes, Bri

Marian

Bri, ik speciaal voor jou 3 foto's van de kamer toegevoegd aan de fotoserie bij dit verhaal .... je moet wel even door de rommel heenkijken, ik kom net binnen mijn spullen liggen door de hele kamer, lol, mijn regenjas op de grond .... Ik dacht eerst dat ik misschien niet in het bed zou passen, maar het ging prima en ik heb lekker geslapen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!