marinnyc6.reismee.nl

Tut, Tuck en Spoken

Vandaag nog steeds grijs en bewolkt buiten. Tijd dus voor binnenactiviteiten.
De eerste wordt de Tut exhibitie. Daar had ik een groupon voor gekocht, alleen merkte ik pas later dat die al in april afliep .... dus ik was al helemaal bereid om bij te betalen.
Maar ze lieten zo op de group0n binnen, lief he?


Alles van het graf is nagemaakt en je wordt als het ware meegevoerd in de ontdekking. De eerste ruimte krijg je informatie over Carter en hoe hij in de archeologie terecht is gekomen. En hoe het graf ontdekt is en de eerste toegang gekraakt wordt.
In een volgende ruimte is nagebootst hoe de eerste grafkamer eruitzag. Met audio en lichtbundels wordt elk deel toegelicht.
En zo word je steeds verder geleid. Het is allemaaal heel mooi en overtuigend gebracht. En vooral nu gebleken is dat er nog een ruimte schuil gaat achter de grafkamer, maakt het allemaal voor mij weer ontzettend spannend. Ik vraag me af waarom Carter wel de ene ruimte, maar niet de ander ontdekt heeft .... zochten ze niet verder zodra ze een aangrenzende ruimte gevonden hadden? Of is deze beter verstopt?
Ik ben echt reuze benieuwd wat ze straks nog meer gaan vinden! Tot nu toe is het graf in ieder geval een droomvondst gebleken. Zo mooi allemaal!

(Crocs are still going strong in NYC, ik heb wat versiersels gekocht voor de mijne:)


Als ik weer buiten kom, lijkt het inderdaad, zoals voorspeld, iets warmer geworden. Maar ik heb al besloten dat ik vanmiddag naar Broadway ga. Onderweg scoor ik een stel Skechers, samen met een extra stel memory foam inlegzooltjes voor 63$, vind ik een mooie deal.
(Inmiddels loop ik er al 2 dagen op, en kan zeggen: super! Ze lopen heerlijk!)

Bij de TKTS ga ik voor 'Tuck Everlasting'. En het blijkt een goede keuze.

Het verhaal: een meisje loopt van huis weg en stuit op een familie die eeuwig blijft leven dankzij bronwater waarvan ze hebben gedronken. Ze beleven wat avonturen, de zoon wordt verliefd op haar en haalt haar over om, zodra ze 17 is (net zo oud als hij al 100 jaar is) ook van het bronwater te drinken.

(Naked Cowboy going strong:)


Maar de boodschap is, dat een mens niet gelukkig wordt van het eeuwige leven en uiteindelijk besluit ze het water niet te drinken. Ze leeft nog .. oh nee, niet zo lang, maar wel gelukkig.
Een heel gezellige musical.



Voor de avond heb ik een ghost tour door de Village staan. Heel voorzichtig is de lucht blauwer aan het worden. Lekker!
Onderweg neem ik nog gauw even wat foto's van Patchin Place, waar de hoofdpersoon van de Molly Murphy serie woont, een detective serie die mijn tante en ik aan het lezen zijn.


Dus ik kom maar net op tijd op de afgesproken plek aan. Toch blijk ik de eerste. Hoeveel personen verwacht de gids? Alles bij elkaar 11 mensen.
Nou, er komt niemand bij en ik heb al gemerkt dat de gids niet aan small talk doet ... Zelf functioneer ik 1-O-1 ook niet op mijn best, dus ik neem me voor de tour te cancelen.
Maar 5 over 7 komt de gids op me af en begint meteen zijn verhaal af te steken. Op een volume alsof hij een hele groep toespreekt ... ik schiet bijna in de lach, het komt zo absurd over.
Afijn, de beslissing is schijnbaar genomen, de tour gaat door.


Dus de komende 2 uur lopen we samen door de Village. Tussendoor praat hij niet veel. In het begin probeer ik nog een gesprek op gang te houden, maar uiteindelijk laat ik het maar en geniet simpelweg van de heerlijke buurtg


Aaaahhh, ik heb veel te veel tijd midtown doorgebracht, door het matige weer .... Deze buurt is zoveel leuker! En het is echt lekker zomers buiten, ineens. Zalig.
Ik had al eerder zo'n tour gedaan ... eigenlijk dacht ik dat deze een andere buurt betrof, maar dat bleek toch niet zo. Evengoed kwamen er een paar nieuwe dingetjes naar voren en bleek de galgenplek van Washington Square nu toch ergens anders te zijn geweest.
Ik heb er echt van genoten en we hebben uiteindelijk zelfs nog een beetje gekletst ook.
Al met al weer een prima dag! En nu hopen dat het mooie weer doorzet!!

Reacties

Reacties

philippe

hoi ,
Bedankt voor de tip over Skechers , die gaan we ook aankopen voor de vrouw. Best dat het weer aan het verbeteren is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!