marinnyc6.reismee.nl

Sailing the Hudson

Ik ben vroeg wakker vanmorgen, ondanks wat nare dromen toch lekker uitgerust. Het is pas 7 uur. Nou, dan duik ik gauw even Central Park in om wat te vogelen.

Ook nu hoor of zie ik geen Blue Jay en ik vraag me af of die ergens anders overwinteren en pas later in town arriveren? Jammer, want ze zijn spectaculair mooi.


Voor nu moet ik het weer doen met wat dartelende kardinalen en wat kleine groene vogels die te snel zijn voor mijn camera.
Kijk, zo liep ik hier vorig jaar mee met een groepje:



Tegen half 10 ga ik terug naar het hotel om te pakken ... *zucht*
Ik prop alles in mijn grote koffer, die ik dan bij de receptie afgeef. Je moet eerst via een speciaal apparaat een ticket kopen, een koffer kost 2$ en moet uiterlijk 9 uur in de avond opgehaald worden. Ik haal nog even een bakje koffie bij de Starbucks in de lobby, maar weet deze giga cupcakes te weerstaan ... (met moeite, hoor!):

Ik heb nog 1 groupon over ... een zeiltocht over de Hudson op een ouder schip, daterend uit 1930. Onderweg doe ik nog even het Memorial 9/11 Park aan.
Het zou gaan regenen vandaag, maar vooralsnog is het droog. Wel grijs en mistig, maar niet koud. Toch aarzel ik ... ik heb het best heel krap gepland in tijd, merk ik ... dan moeten we toch echt niet te laat terug aan wal komen.
Het personeel van Shearwater verzekert me dat de kaptein van vandaag de meest punctuele is die ze kennen, dus vooruit, ik waag het erop.



En ik krijg er geen spijt van. Weinig wind, eerst dus op de motor richting het Vrijheidsbeeld en daarna dobberen we wat met uitzicht op Manhattan.
Je kunt ook een drankje kopen een boord, en ach, het is mijn laatste uitstapje hier dus ik bestel een 'bubbly' voor 8$.
Het is een goedgevuld bekertje en het smaakt goed, dus ik neem er later nog een.
Na een tijdje zitten we in een groepje van 5 allerlei reiservaringen uit te wisselen en het is heel gezellig.



Ik kom dan ook in hogere sferen weer aan wal, waarna het voor mij alleen nog maar zo snel mogelijk richting Newark is. Ook voor vandaag had ik al een kaartje gekocht, slim he?
Alles verloopt heel vlotjes en ik ben ruim op tijd door de douane. Tijd genoeg om nog even een hapje te eten in een van de barretjes.
Ze werken met Ipads die aan de bar vast zitten. Je tikt in wat je hebben wil en even later wordt het afgeleverd ... hip, hoor.
Met CNN op de achtergrond, alwaar het draait om Trumb die niet wil laten weten hoeveel belasting hij betaalt. Hij geeft wel toe dat het 'zo min mogelijk' is ... ja, ja ...
'Trump Hedges tax returns' luidt een van de titels. Ik vraag het jonge stel naast me wat 'hedges' betekent en ik krijg uitleg van de jongen. 'Hij wil het niet vertellen, omdat het een leugenaar is.'
'Maybe she likes him,' verzacht het meisje. 'Kan me niets schelen, het is een leugenaar,' bitst de jongen. Ik verzeker ze dat ik zeker niet onder de indruk ben van Trumb ...



Eenmaal in het vliegtuig, ben ik blij dat ik nog wat gegeten heb ... We staan eindeloos stil op het asfalt en na ruim een uur taxien we terug naar een gate. De bagage moet beter verdeeld worden.
Twee uur te laat vertrekken we eindelijk, dus ook de maaltijd lopen 2 uur achter op schema.
Wel zitten we ontzettend ruim ... zeker 20 cm meer beenruimte dan het gemiddelde lang-haul vliegtuig! (United Airlines)
Ik kijk wat films, probeer mijn ogen te sluiten, maar kom uiteindelijk behoorlijk moe weer op Nederlandse bodem aan. Dat wordt de rest van de dag (en nacht) alleen nog maar slapen ...
Maar mijn katten zijn wel weer blij me te zien, en zelfs de 6 vissen die ik inmiddels van mijn moeder heb geerfd begroeten me door het glas van hun aquarium.
Ik ben weer thuis ...


Dat gaat toch weer veel te snel en nog steeds heb ik dingen niet gedaan die ik wel had willen doen! Een tour door Carnegie Hall, bijvoorbeeld, of Park Avenue aflopen om de kunst te bekijken. Ik weet nu niet eens wat er dit jaar staat!
Of Coney Island ... of een treintrip langs de Hudson ... of ...


Ik zal weer moeten gaan. En dan maak ik een lijstje van deze dingen, zodat ik elke ochtend even kan kijken of ik er iets van kan doen ... Maar eerst weer even sparen en hopen dat ik nog eens zo'n ticketprijs tegenkom!
Dat moet dan wel voor de komende verkiezingen zijn, want als Trumb inderdaad gaat winnen, dan geloof ik niet dat ik nog naar de VS toe wil ....
De tijd zal het leren!

En omdat ik nog wat fotoruimte heb, hier nog wat extra plaatjes.

Bedankt voor het meereizen

Kiss

Reacties

Reacties

Andre

Welkom thuis. Ik heb met veel plezier je reis gevolgd.

Ramona

Super bedankt weer voor je geweldig verslag.

Marian

Dank jullie ^_^
Ik had zelf het gevoel dat het verslag dit jaar een tikkie saai was voor anderen ... leuk om te horen dat er toch van genoten is ...!

Ingrid

Leuk om je te volgen, Marian, iedere keer nieuwe tips die ik opsla in mijn mapje.
THnkx voor de verhalen

philippe

Hi,
Een beetje laat voor een reactie maar we zitten midden in de verhuis , zodoende wenig tijd achter de pc. Leuk dat je het goed hebt gehad en dat je veilig terug thuis bent gekomen. Nu is het straks aan onze beurt , er moet nog heelwat gebeuren wat de planning betreft pff nog heelwat lezen enz.
Bedankt voor het verhaal en op naar de volgende.
Bedankt
groetjes philippe

Marian

Wanneer gaan jullie ook weer??
Ik zag van de week bij oude RaRa's dat jullie die binnentuin van het Foundation Building al kenden ^_^

irna

Hoi Marian,
vandaag de rust en tijd gehad om alles te lezen en te bekijken. Er plezier aan beleefd. Jouw foto's bij het verhaal maken het levendiger omdat je de sfeer dan een beetje kan proeven. Er zitten mooie illustratieve foto's tussen. Vriendelijke groeten, Irna.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!